Optymalizacja kampanii AdWords

Optymalizacja jest jedną z najważniejszych czynności, która pozwala zwiększać klikalność reklam, obniżać koszt, osiągać więcej konwersji, krótko mówiąc czynić kampanię skuteczniejszą i zyskowną.

Kompleksowa optymalizacja kampanii AdWords obejmuje poszczególne elementy na ścieżce klienta – od wpisania przez niego fraz do wyszukiwarki Google po określone zachowanie na stronie docelowej reklamodawcy.

Dzięki informacjom i statystykom z trwającej kampanii, możemy ulepszać poszczególne elementy:

Modyfikować słowa kluczowe – wiele istotnych informacji otrzymujemy po pierwszych kliknięciach – możemy zawęzić frazy do najbardziej skutecznych, wykluczyć pewne frazy – pozostawiając pewną swobodę internautom, lecz w określonych przez nas ramach.

Ustalać harmonogram dla wyświetlania reklam – aby wybrać okres kiedy klienci najchętniej kupują.

Modyfikować treść reklam uwzględniając ocenę jakościową i CTR – lepiej dopasowane reklamy zapewniają większą klikalność, lepszą ocenę jakości – wpływa to na tańsze kliknięcia.

Zmieniać stawki – dla niektórych reklam warto zwiększyć stawki – wyższa pozycja przekłada się na wartościowe kliknięcia, niekiedy zmniejszenie stawek pozwala utrzymać ruch na podobnym poziomie, przy znacznej oszczędności budżetu.

Zmieniać kierowanie reklam – dla pewnych fraz i usług/produktów najlepiej sprawdzi się strona główna, dla innych dedykowana podstrona z precyzyjnymi informacjami.

Modyfikować grupy reklam i ekspozycję określonych produktów – inwestując w widoczność reklam najlepiej sprzedających określone produkty lub usługi.